Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Počet penzijních připojištění s příspěvkem zaměstnavatele loni klesl téměř o 13 tisíc

Loni poprvé za posledních 12 let došlo k meziročnímu poklesu počtu penzijních připojištění s vedenými příspěvky zaměstnavatele. Počet poklesl o téměř 13 tisíc. Vyplývá to z nově zveřejněných statistik Ministerstva financí ČR, které hodnotí rok 2011. Příčinou poklesu je podle odborníků snaha zaměstnavatelů šetřit v důsledku zhoršujících se ekonomických podmínek.

Příspěvek na penzi je u tuzemských firem jedním z nejčastěji využívaných nemzdových benefitů. Přináší výhody jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele. Jeho platba je totiž osvobozena od daně z příjmů, a to do celkové výše 24 000 Kč ročně. Do roku 2011 bylo na českém trhu sjednáno celkem 1 272 tisíc penzijních připojištění s příspěvkem zaměstnavatele. Oproti roku 2010 se však počet těchto penzijních připojištění snížil celkem o 12 802, což tvoří přibližně 1 %.

„Státní podpora spolu s příspěvkem zaměstnavatele tvoří z penzijního připojištění výhodný finanční produkt pro potřebné zabezpečení na penzi. Příspěvek firem bývá často podmíněn finanční spoluúčastí zaměstnance, přesto je však výhodná pro obě strany,“ uvedl Kamil Durčák, produktový manažer RENTIA, divize společnosti AWD ČR, která se specializuje na finanční poradenství. „Podle našich informací v roce 2011 dosáhlo zapojení zaměstnavatelů téměř 25 %, svým zaměstnancům přispívala na penzi tedy každá čtvrtá česká firma,“ dodal Durčák.

Vývoj počtu penzijní připojištění s vedenými příspěvky zaměstnavatele vykazoval dlouhodobě rostoucí trend, podle dostupných údajů Ministerstva financí ČR rostl od roku 2000. Poprvé došlo k poklesu počtu těchto penzijních připojištění v loňském roce. Důvodem je podle odborníků obava ze zhoršení ekonomické situace a snaha podniků šetřit.
„Se znepokojením sledujeme tento trend rušení velmi oblíbeného benefitu ve formě příspěvků na penzijní připojištění ze strany zaměstnavatele. Ten je podle našich poznatků způsoben šetřením zaměstnavatelů především v důsledku krize,“ uvedla Jana Kašparová, tisková mluvčí Českomoravské konfederace odborových svazů. „Oceňujeme firmy, které v rámci firemní kultury zachovávají tento benefit, i když u nich došlo ke snížení zisku. Naopak  je zarážející, že řada  firem tímto šetří na zaměstnancích, i když vývoj zisku je u nich příznivý,“ dodala Kašparová.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP